zondag 26 juni 2016

Hergebruik...



Het klinkt soms suf, "geitenwollen sok achtig" of..ja wat nog meer eigenlijk?
Niet voor mij..
Ik vind het geweldig klinken!
En niet alleen klinken, ik vind het een geweldig iets!

Met onze weggooi maatschappij, alles moet maar maakbaar zijn of is iets kapot, koop het maar nieuw..is dit heel verfrissend.
En niet te vergeten goed voor het milieu, onze manier van doen, bewust worden..
Wat leren we onze kinderen, welk voorbeeld geven we mee?

Er is in Harderwijk bijvoorbeeld het Repair Cafe: 1x in de zoveel weken organiseert men een dagdeel met handige mensen en kapotte apparaten die door de handige mensen gerepareerd worden. En dat is best uiteenlopend welke apparaten dat zijn en absoluut lonend! Je kapotte, maar nog niet versleten, broodrooster kan zo weer een tijdje mee. Geld in je zak houden en het milieu helpen.. Win-win!

Ik doe zelf ook zoveel mogelijk aan hergebruik.
Zo werk ik in mijn praktijk ook met rest papier..

Je zal begrijpen dat er veel papier door heen gaat bij mij..
 Een partij incourant papier of een restje dat overblijft, 
ik wil het graag hebben en gebruiken!
Mijn Lil'lovely's zijn gemaakt van restjes knutselspullen 

die iemand anders weg zou gooien of de luciferdoosjes die men weggooit, 
bewaren ze nu voor mij.
Hetzelfde geldt voor mijn nieuwste product: Potjes Zuivere Dankbaarheid of Liefde. 

De glazen potjes haal ik overal vandaan, de dekjes van de dekseltjes zijn restjes stof weer ergens anders vandaan en de ingrediënten zijn natuurlijk top secret, maar wel verantwoordt!

Ook vind ik tweedehandswinkeltjes, kledingruilbeurzen of aanbod- en weggeefhoeken op Facebook erg leuk! Wat ik niet meer mooi vind of wat ik niet meer nodig heb, dat is misschien precies wat een ander zoekt. Waarom zou ik het gewoon weggooien dan?
Ik maak er liever een ander blij mee!

Hoe milieubewust ben jij bezig?
En welke gedachte zit er bij jou achter..


Laat het me weten!

info@estherfoppen.nl


En heb je misschien nog kleine glazen potjes voor mij of restjes stof, knutselspul of ken je iemand met een drukkerij en een overschot aan incourant papier?

Mijn Afscheidscadeautjes voor de juf zijn nog steeds te bestellen via info@estherfoppen.nl



Esther Foppen - Tekenen en meer 
Praktijk voor creatieve coaching en zelf-ontplooiing.

www.estherfoppen.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten