zondag 24 september 2017

Waar ik blij van wordt?
Nou van jou bijvoorbeeld.
Degene die dit leest.
Dat je de moeite neemt om dit te lezen.
En ik hoop dat je er iets aan hebt.
Waar ik nog meer blij van wordt?
Dat ik mijn droomleven leidt..
Ik altijd nog genoeg te wensen hou.
Maar dat ik elke dag weer blij op sta.
Ook wel eens te moe hoor.
Ik kan alleen nooit chagrijnig blijven.
Zit niet in mij.
Ik word blij van de man die naast me ligt.
Heel erg blij van mijn lieve kids, die knorrend wakker worden, want het is te vroeg en te donker.
(echt weer even wennen hè)
En dan mag ik beginnen aan de dag.
Heerlijk!
Oudste uitzwaaien, jongste op de fiets naar school brengen.
Op de terugweg een rondje Harderwijk. De ene keer via de Weisteeg en de andere keer via het Zeepad.
Ik woon erg mooi! Bos, water, het is er allemaal.
Thuisgekomen ga ik lekker een kopje thee zetten, en aan de gang.
Dat verschilt van kaarten trekken, dagboek schrijven, doelen voor deze week/dag op schrijven. Plannen op social media, voor de Wellness Beurs, de Doodle Challenge, B(l)oeiend Leven..
Of met een lekker muziekje even die berg was wegwerken en daarna fijn tekenen.
Dingen regelen voor ons gezin.
Een dag vliegt zo voorbij.
De weken vliegen zo voorbij.
Begin dit jaar heb ik een kaartje gekocht voor een concert van Metallica, dat toen pas op 4 september was. Inmiddels is het al geweest! En is het alweer eind september.
Metallica word ik ook blij van. Nog steeds. Maar ook van Enya. Of Bob Marley. Sia. Kensington. Enz.
Heel veel kleur, de natuur, het wisselen van de seizoenen, heerlijk!
En nee ik bekijk niet alles door een roze bril. Absoluut niet.
Ben elke dag bezig met gronden, aarden. Genieten van de natuur.
En ja ik heb ook slechte dagen.
Waar ik he-le-maal niet blij van word!
Dat ik het liefste weg wil kruipen en een dikke middelvinger wil opsteken naar alles en iedereen.
En dan weet ik gelijk: ik ben weer aan het groeien en leren.
Dat gebeurt ook op je 42e nog elke dag.
Gelukkig!
Ik heb de wijsheid niet in pacht.
Word wel ontzettend blij van wijsheid, mijn innerlijke wijsheid, weten.
Voor mezelf staan.
En ook als die leer periode van wegkruipen en me afzonderen weer voorbij is.
Het helpt mij ontzettend dat ik weet waar ik naar toe wil.
Dat ik een doel heb en dat doel ga ik halen.
Ondertussen geniet ik van de reis er naar toe.
Van het bijstellen van meningen, van het ervaren en van nieuwe doelen stellen.
Heerlijk.
Elke dag en elke minuut kun je opnieuw actie ondernemen om je doel te behalen.
Past het doel niet meer, dan stel je het bij. Lukt het even niet, dan probeer je het later op de dag of morgen weer. Maar ga niet sippen en niets meer doen…
Stel je doelen bij en vier alles wat je hebt behaalt.
Je mag trots zijn op jezelf!

Overall, mag ik wel zeggen, ben ik een blij ei!
En ook daar ben ik blij mee.

Wil je ook blij zijn... het is mogelijk hoor.. En niet zo moeilijk. Echt niet.
www.estherfoppen.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten