vrijdag 10 juli 2020

Mis het niet!


Heb je mijn tip van de week aan het begin meegekregen op Instagram?
Ik liet daar weten hoe jij je hoofd koel kunt houden.
Het is echt te simpel voor woorden en je wordt gelijk relaxed..
Let op: teken met koele kleuren een ijslandschap.
De kleuren groen, blauw en grijs helpen je hierbij.
Dus heerlijk zen tekenen, daar ga je niet van zweten!
En het verkoelende effect van de koele kleuren.
Oja en blauwpaars mag er ook nog bij.

Kun je het verder een beetje behappen, die planeten en daarvan die grote brandende hete gele bol?!
Het kan een uitdaging zijn.
Voor mij in ieder geval wel.
Ik ben van de gematigde klimaten.
Dus niet te heet en zeker niet te koud.
Verder maakt regen me niet uit.
Sneeuw vind ik alleen maar onpraktisch.
En wind is gewoon fijn om tegenin te fietsen.
Dan voel je dat je leeft.
Een lijf hebt.
Spieren en kracht.
Ik dan he?!
Ik snap dat het voor iemand anders totaaaal anders kan zijn.
Echt hoor.
Doe vooral wat jij fijn vind.

Daar ben ik heel erg van.
Doen wat je fijn vind.
En wat voor jou werkt.
Daarom zijn er zoveel manieren om ergens te komen.
Ieder mens is uniek.
Ieder - mens - is - uniek.
Die eenheidsworst is er gewoon niet.
En tuurlijk zijn er richtlijnen met een school of op een werkplek.
Maar die vul je als mens in.
Op jouw eigen wijze.
Koester dat.
Weet dat je goed bent zoals je bent.
Met je prachtige en minder prachtige eigenschappen.
Donker bestaat niet zonder licht.
En licht niet zonder donker.
Durf jezelf aan te kijken in de spiegel.
Naar alles wat je mooi vind.
Naar alles waar je liever van weg loopt.
Dat ben jij.
En er is niemand hetzelfde prachtige mens als jij.
Kijk naar jezelf als naar je beste vriendin.
Daar neem je ook de mindere dingen op de koop toe.
Want de toffe, lieve, geweldige, grappige, ontroerende, hilarische dingen zijn zoveel meer aanwezig.
Echt.
Ook bij jou.
Juist bij jou!

www.estherfoppen.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten