dinsdag 8 december 2015

Tijd

Het liefst heb ik niets met tijd te maken.
Het kan ook zijn dat ik gewoon iets tegen beperkingen/iets moeten heb…
Ik heb geen horloge..Ik ben 3 weken te laat geboren…
Toentertijd, in 1975, was dat nog redelijk normaal en werd er geen vrouw ingeleid of een baby gehaald. Nu kan ik ook zeggen dat ik echt een echte Stier ben, wat ik anders niet geweest zou zijn. En dat ik mezelf best bijzonder vind met m’n 5 mei Bevrijdingsdag verjaardag…
Dus ja… wat is tijd… Ik ben eigenlijk ook altijd te laat. Ik heb er echt een hekel aan dat ik ergens op tijd moet zijn…
Ik probeer wel anderen daar niet de dupe van te laten zijn, dus ik lever mijn kinderen altijd op tijd af op school. De ene keer supervroeg en de andere keer net aan.. Ik haal ze ook op tijd op, enige keer wat minuten te laat, maar ze zijn al groot genoeg en raken niet in paniek. Soms zijn ze doodleuk aan het spelen en roepen: oh, ben je er nu al? Niet sarcastisch bedoeld dan. I
k heb geen zin om me te haasten en denk ook vaak dat ik heel veel tijd heb en vergeet dus om te kijken of in te schatten of het me gaat lukken… Ik vind ‘om en nabij’ een veel beter concept.
Maar goed, sommige van mijn dierbaren hebben een hekel als te laat komen of voornamelijk dat ik te laat kom. Dan heb je weer een dilemma… hoe lossen we dat op? Schipperen…nou ben ik daar weer heel goed in. Flexibel zijn kan ik ook best goed, dus fietsen we zo door de tijd heen. Ik heb ook altijd gedacht dat ik een tijdreiziger ben geweest…
Nu klinkt dat heel science fiction-achtig, maar ik voel ergens dat dat klopt.. Ik heb zulke duidelijke “herinneringen” aan bepaalde dingen, interesse in specifieke delen van de geschiedenis en de wereld…dat het maar zo een reïncarnatie- dingetje kan zijn.. Maar dat is weer een heel ander onderdeel van tijd..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten