zondag 23 oktober 2016


3 tips voor 'de gratis agenda'

Iedereen kent ze wel, de gratis kalenders of agenda's.
Niet altijd de leukste of naar je smaak.
Vaak vol reclame.
En meestal heb je er zelf al één gekocht die je helemaal geweldig vindt.

Je kunt er een aantal dingen mee doen.
Op de weggeefhoek zetten, aan je kinderen geven om mee te spelen of...
Je kunt er zelf mee gaan spelen!

Tip 1:

Maak van een agenda met weekoverzicht een Art Journal!
Een Art Journal is een letterlijk vertaald, kunst dagboek.
Elke dag (of elke week) maak je een dubbele pagina.
Google even op het woord en je komt vanzelf supergave voorbeelden tegen.
Hoe pak je dat aan?
Plak wat bladzijden aan elkaar met goede lijm, gerso of leuk tape aan de zijkanten en begin!
Verf de achtergrond of plak leuk papier op.
Als je iets wilt laten drogen, pak je even je föhn en het is zo droog.
Kun je weer verder met kleuren, plakken, tekenen..
Echt heel leuk om dit later eens terug te kijken.
Je vorderingen te zien en als je lid wordt van zo'n groep op FB voor Art Journals of mijn groep B(l)oeiend Blijven Leven kun je inspiratie op doen en je kunstwerken showen!
Ik ben heel benieuwd naar jullie creaties!

Tip 2:

De gezinsplanner of agenda die je normaal gesproken ophangt.
Deze heeft leuke kleine vakjes of niet al te grote vakjes en hier kun je zo veel mee doen..!!
Denk maar eens aan de Doodle Challenge die ik onlangs heb gehouden.
Elk vakje fijn vol maken met Doodles geeft een superleuk resultaat.
Samen met je kids vakjes vol tekenen en kleuren is ook erg leuk.
Wie mag vandaag het vakje doen? Of doen we er een aantal samen?
Nieuwe week, nieuw teken/kleur moment!
Zo heb je regelmatig een leuk crea momentje en quality time met je kids.
Ik zeg win-win.
Ook deze creaties zie ik graag terug op mijn Facebook pagina Esther Foppen - Tekenen en meer 

Tip 3:

De bureaulegger die je gratis krijgt op je bedrijf.
Als je deze niet gebruikt of je hebt er meerdere, vraag of je die mee kunt nemen naar huis.
De achterkant is heerlijk groot tekenpapier voor je kids en je hebt er genoeg!
Ook kun je de voorkant wel gebruiken voor jezelf en of je kids en hier ook de vakjes/regels invullen met Doodles of leuke kleurige tekeningen of kleur patronen.
Stuur je me een fotootje op Facebook?


Heb jij zelf nog leuke tips of ideetjes voor zo'n gratis agenda? 
Reageer hieronder dan alsjeblieft of stuur een mailtje en ik neem jouw idee mee!


www.estherfoppen.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten