woensdag 10 juli 2019


Kapotte computer en horrorfilms


Misverstandje hier en daar, mailservers die gewoon hun eigen ding doen na een update en vooral niet wat ze moeten doen. Dan was er ook nog een harde schijf die gewoon leeg was. Gewoon, het niet meer deed. Dus alles wat ik op de externe had gezet was er fijn nog.
Maar mijn mailprogramma, gewoon Outlook, vertoont hier en daar hiaten van leegte.. Emailadressen kwijt en mappen met klant gegevens.. Tja. Wat doe je er aan?
Ergens vond ik het een frisse start. Liet ik m’n weer werkende pc nog even uit. Ik dacht namelijk dat lief er nog iets mee moest. Was niet het geval.

Maar ja dat weet hij en ik niet. Hij is ons pc wonder. Ik niet. Hou ik me ook verre van. Ik ben er zo’n één die vind dat dat kreng, euh, apparaat moet doen wat ik zeg en anders heel snel toch moet doen wat ik zeg.. Meestal als dat niet gebeurd, loop ik even weg. Ga ik even iets anders doen. Beter voor mijn humeur en voor de pc. Die anders kans loopt op ernstige schade..

Ik ben dus ook niet van de robots. Blijkbaar ben ik ouderwets. In ons gemeentehuis staat zo’n R2D2 of zoiets. Loop ik met een grote boog omheen.

Ik hou ook niet van StarWars films. Mijn kids zijn ook geen helden met pratende robots/poppen of bijv. Jul de Muis.. Als ik alleen al terug denk aan de oudste die langs zo’n kleine Jul de Muis (mascotte van de Julianatoren) op een fietsje liep en het wereldrecord sprinten verbrak toen dat ding tegen d’r ging praten, moet ik alweer lachen. (Toen al dik talent voor atletiek en die man achter de spiegelwand zal ook best even gelachen hebben.) Clowns idem dito. Wil je mij en mijn kids slapeloze nachten bezorgen met veel ongemak van hun: ik wil bij jou in bed en mijn: te heet!, moet je mijn kids killerclowns, Chuckie of Annabelle laten zien.

Niet te doen. Dus doen we het niet. Meerdere mensen vinden dat we ons niet zo aan moeten stellen. Wij hebben het gewoon niet zo op poppen.. Die ogen volgen je. Bijvoorbeeld. En wat als ze wel opeens Chuckie blijken te zijn?! Inleven in films kunnen we ook heel goed. Meebrullen als iets zielig is, bang worden of letterlijk fysiek naar worden van martelscenes.Ik dan he?! Kids kijken dat niet.

Ik kijk dat soort dingen dus niet. Kan best heel goed tegen een thriller of actie film met veel doden en gewonden, niet te plastisch graag, maar het lukt best. ER keek ik bijvoorbeeld niet. Te bloederig. Te echt.
Dus wat dat dan is? En dat ik niet tegen horror kan of martelscenes maar wel moord en doodslag..? Ik heb het nog niet uitgevonden. Ik kijk dus alleen wat ik zelf aan kan en soms merk je halverwege juk dit was geen goede keus, dan zet ik het uit.

Mijn kids zitten nog in de fase dat iets vooral stoer moet zijn. Niet volgens hen zelf, zij lopen gerust weg bij een film met een pratende en moordende pop, maar anderen zeggen altijd: het is niet eng.. Ik vind dat stoer, dat ze daarin toch hun eigen plan trekken. Toch iets goeds overgebracht op hen. Al vraag je het je soms af. 

Er zijn heel veel verschillende soorten eng. Wat jij eng vindt, vind ik bijvoorbeeld niet eng. Gillen om een spin, zal ik niet snel doen. Hij moet wel naar buiten en als het lastig is, mag ie best dood. Maar dat is het dan ook. Liever gewoon naar buiten. Een muis doet me niks. Ja je schrikt dat er iets loopt, dat is een instinctieve reactie net als wanneer er een pad opeens opspringt. Verder laat ik ze lekker gaan. Niet in huis hoor, dan moeten ze weg, maar diervriendelijk graag. En qua films denk ik: ik kijk gewoon wat ik leuk vind.

Al is dat voor de 100e keer Grease, als het ondertussen niet 200x is. En ja ik kan ‘m meepraten en zingen. Tot grote vreugde van die kerel naast me op de bank die vind ik dat niet moet zeuren bij Chuckie. Not hahahah.

Dat boeit me dan weer niet, al sla ik weleens een keertje Grease over om hem te plezieren. Ik moet ‘m te vriend houden, want pc wonder, hé! Hij kijkt dingen zoals Chuckie dus zonder mij. En dat gaat heel goed.

Ondertussen werkt mijn pc, ben ik nog steeds dingen kwijt, maar kan ik wel weer stukjes schrijven en verzenden.

Top!


Fijne dag!



info@estherfoppen.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten